Powered By Blogger

Thursday 5 May 2011

Asal-Usul Nama Drawing Mike

assalamualaikum,semua...hari ni aku tak tau nak tulis entry apa...idea pon dah kering kontang...bertambah pulak adik aku asyik dok tengok upin ipin...bale,bale...akhirnya,aku dengan rasa bangganya dah dapat idea...

berbalik kepada tajuk,ade sejarah tentang nama Drawing Mike dalam blog nie...nak tau ape dia?ni dia!!!

1)kat akhir nama penuh aku (hakimi) dibuangkan perkataan awal dan akhir dah jadi "akim"...disebabkan nama tu nama salah seorang penyanyi malaysia,aku buat gubahan sket...ala,macam gubah bunga tu...berbalik kepada tadi,kalau diterbalikkan,jadi "mika"...disebabkan nama tak sedap,aku tukar huruf "a" kepada huruf "e" menjadi "mike".

2)dulu masa aku darjah enam,aku terlampau obses dengan michael jackson...nama awal michael jackson ialah michael,kan?kalau disingkatkan nama "michael" akan menjadi "mike".

3)...dan perkataan Drawing membawa maksud...aku memang pandai MELUKIS!!!

itu saja yang aku tulis untuk hari jumaat yang barakah ni...jadi sudah tiba masanya untuk berefbee...so,jumpa lagi pada masa akan datang...tata!!!

Follow me on Facebook: http://www.facebook.com/pages/Drawing-Mike/163541180370251#!/pages/Drawing-Mike/163541180370251?sk=wall

No comments:

Post a Comment